Svetainėje naudojami slapukai sklandžiam jos veikimui, naršymo patirties gerinimui, rinkodarai. Daugiau apie naudojamus slapukus ir kaip jų atsisakyti - privatumo politikoje

Valdovų rūmai (I renesansinė antikamera) (skaityti)



Garso fonas: The Lithuanian National Philharmonic Society’s Chamber Ensemble, Artistic Director and Conductor Robertas Beinaris

Pasidalinkite su draugais:

Projekto parneris keitykla TOP EXCHANGE

Visos šio objekto panoramos: Valdovų rūmai (21)

Aprašymas

Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų I renesansinė antikamera

Ši salė pradeda Valstybės reprezentacinio trakto trijų antikamerų seką, vedančią per visą pietų korpuso trečią aukštą iki Barokinės audiencijų menės, arba Sosto salės, ir Barokinio prancūziškojo audiencijų kabineto. Salės ekspozicinė paskirtis – pirmoji antikamera (prieškambaris, laukiamasis).

Antikameros buvo labai svarbios patalpos rūmų iškilmingų ceremonijų metu. Per iškilmes įvairios delegacijos eidavo į audienciją pas valdovą. Kiekvienoje antikameroje pasilikdavo tam tikro rango delegacijos nariai, o į Audiencijų menę patekdavo tik delegacijos vadovai. Šioje antikameroje nuo delegacijos atsiskirdavo žemiausio rango jos dalyviai. Antikamerų dekoras, meno vertybės dažnai atspindėdavo kokią nors konkrečią ikonografinę temą, taip pat turėjo manifestuoti valstybės ir valdovo statusą bei galybę.

Ši antikamera yra mažiausiai dekoruota iš viso trakto salių, papuošta paprastomis formomis. Lubų perdanga – tai profiliuotos kesoninės lubos, kurios ateityje bus papuoštos rozetėmisir polichromija. Lubos atkurtos remiantis analogiška XVI a. kitų Europos valdovų bei didikų rezidencijų medžiaga ir Lietuvos bei Lenkijos valdovų rezidencijų ikonografija.

Akmeninės grindys atkurtos atsižvelgiant į radinių formą ir spalvas iš švediško smiltainio, atvežto iš tų pačių Gotlando salos laužyklų, iš kur šio akmens buvo vežama ir Vazų dinastijos valdymo metais. Salėje ateityje dar numatoma atkurti karinės tematikos renesansinį palubės frizą ir, remiantis autentiškais kokliais, rekonstruoti renesansinę krosnį.

Salėje eksponuojamos renesanso, manierizmo ir ankstyvojo baroko stilių kilnojamosios vertybės (suolai, gobelenai) kuria XVI a. antros pusės–XVII a. pradžios reprezentacinės rezidencijos istorinę funkcinę paskirtį turinčios antikameros įvaizdį.

Šios antikameros ikonografinė tema susijusi su karu. Todėl greta istorinių žemėlapių čia rodomi garsių Lietuvos etmonų – Konstantino Ostrogiškio, Jurgio Radvilos, Jono Karolio Chodkevičiaus portretai.

Salę puošia XVII a. sietynų kopijos, kurias rūmams paskolino Varšuvos karališkoji pilis – Nacionalinės istorijos ir kultūros paminklas (Lenkija).

Į viršų